Mijn favorieten


Waar let u op bij de keuze van de makelaar?

Bij de verkoop van uw woning krijgt u met veel vragen te maken. Wanneer kan ik het beste verkopen? Hoe ziet mijn huis er aantrekkelijkst uit zodat ik een hogere prijs realiseer, wat zijn de valkuilen tijdens de verkoop, welke verkoopstrategie moet ik hanteren, wat is een goede vraagprijs en hoe gaat het onderhandelen? Welke makelaar past bij mij?  Er zijn veel makelaars. Maar wie kies jij?
 

Waarom verkopers kiezen voor Corette: 
  • 1 vast aanspreekpunt: vanaf het eerste gesprek tot en met de oplevering. Wel zo fijn;
  • Geen snelle praatjes maar onderbouwd waarde advies;
  • Hart voor de zaak en hecht aan persoonlijk contact, is betrokken en creatief.
  • Geen standaard checklists maar effectief styling advies en verkooptips op maat die u weinig tijd en geen geld kosten met als resultaat meer bezichtigingen en een hogere verkoopprijs.
  • Flexibel, waaronder afspraakmogelijkheden in de avonduren en weekend.
  • Een duidelijke offerte zonder verrassingen achteraf en geen intrekkingskosten.
 
Ik kom graag bij u langs om mij voor te stellen, uw vragen te beantwoorden en hoe ik uw woning op basis van uw wensen tegen de beste condities wil verkopen. Natuurlijk is dit eerste gesprek geheel gratis en vrijblijvend.


Indien u dit wenst ik verstrek ik een vrijblijvend een indicatie van de waarde van uw woning.



Ervaringen van enthousiaste verkopers

"Corette heeft een perfect gevoel van wat de verkoper wil. Ze komt met hele goede suggesties en luistert naar je wensen."
 

 "Corette was zeer betrokken bij de verkoop van onze woning en gaf ons een gevoel van vertrouwen. Ze dacht goed mee en wist goede tips te geven, ook over styling voor bijvoorbeeld de foto's. Haar communicatie richting ons hebben we als zeer prettig ervaren maar kon ook efficiënt en to-the-point worden genoemd. Wat een prettig mens om mee samen te werken."

Betaal niet teveel
Er zijn grote verschillen tussen de kosten van verkoop van makelaars. 
  • Is de aanbieding excl. of excl. btw. Bedragen exclusief btw klinken interessant maar de werkelijke kosten zijn 21% hoger.
  • Betaal alleen voor wat u wilt.  Betaal dus niet voor 360 foto's en woningfilm als u dat niet wilt.
  • Wat betaalt u aan kosten als de woning verkocht is, oftewel de bemiddelingskosten of courtage? Dit varieert in Breda tussen de 1,00% en 1,6% inclusief btw afhankelijk van de waarde van de woning.
  • Moet u intrekkingskosten betalen als u van makelaar wilt veranderen?

Ik hanteer een helder tarief.

Ik vind het belangrijk dat u van te voren precies weet wat u betaalt. U krijgt een duidelijke offerte vooraf zonder verrassingen achteraf. De bedragen zijn inclusief btw.
Mijn tarief bestaat uit opstartkosten en bemiddelingskosten bij de verkoop van uw woning.
 
Opstartfase: 
eenmalig € 497,50 inclusief btw aan opstartkosten.

U  ontvangt:
  • Opname van de woning;
  • Supermooie uitgebreide fotorapportage door professionele woningfotografe (met mooi weer garantie);
  • Slimme en opvallende presentatie van uw woning op Funda;
  • 2D/3D Plattegronden per verdieping op Funda;
  • Luxe full colour woningbrochure;
  • Plaatsing op social media (Facebook) en tuinbord of V bord;
  • Vrijblijvend stylingadvies en tips op maat per woonruimte zodat de kijkers een beter beeld krijgen en voor uw woning kiezen;

Is uw woning verkocht, dan reken ik maximaal 1,20% inclusief btw aan bemiddelingskosten over de verkoopprijs van de woning. Dit is dus voor het gehele traject, van opname tot en met inspectie. Deze courtage betaalt u pas achteraf via de notaris. 

Tijdens het persoonlijk adviesgesprek vertel ik graag ten welk tarief ik uw woning succesvol kan verkopen.

Wat mag je van mij verwachten?
  • Bepalen van een slimme vraagprijs, promotie- en verkoopstrategie;
  • Begeleiding van de verkoop inclusief tussentijdse evaluaties;
  • Kijkers rondleiden met directe terugkoppeling;
  • Zorgen voor de beste match (Onderhandelingen);
  • Opstellen van de koopovereenkomst en de ondertekening met partijen;
  • Communicatie & afstemming met taxateur en notaris voor een soepele afwikkeling van de verkoop;
  • Begeleiden taxatie;
  • Eindinspectie;
  • Begeleiding bij notarieel transport bij de notaris.

Wilt u liever iets anders of een vast bedrag betalen? Dat kan ook. Ik maak graag een offerte op maat.

Ik ga graag voor u aan de slag. U ook?


Bel me rechtstreeks op 06- 25 116 893 of klik op onderstaande button.
 

 
Eerst meer weten? Lees mijn werkwijze.

Verkoopproces in 10 stappen

1 Kennismaking
  De eerste stap is een geheel vrijblijvend gesprek met mij  (Corette). Ik bespreek uw wensen, beantwoord graag uw vragen, adviseer u over de verkoopprijs en vertel u graag hoe ik deze waarde voor u wil halen en wat daarbij komt kijken.
U ontvangt onder andere een overzicht met de verkoopstappen en speciaal voor u een onderbouwde analyse van de waarde van uw woning op maat.

 2 Opdracht
Indien u een goed gevoel bij mij en de verkoopstrategie heeft en ik uw woning mag verkopen, leg ik graag de gemaakte afspraken vast in de opdracht van dienstverlening.


3 Formulieren invullen
Als verkoper heeft u een informatieplicht. Dit betekent dat u alles over de woning moet vertellen wat u weet. Dit doet u door de NVM vragenlijst in te vullen. Hierin wordt in overzichtelijke volgorde gevraagd of er ooit gebreken zijn geweest, verbouwingen, hoe hoog de gemeentelijke en waterschapaanslagen, energielasten, water en elektra van het afgelopen jaar waren.

Soms is het onduidelijk water in het huis achterblijft en wat niet. Om onduidelijkheid achteraf te voorkomen vult u de lijst van roerende zaken in. U geeft hierin aan welke zaken in de woning achterblijven, welke u meeneemt en welke overgenomen kunnen worden. Als je niks afspreekt verkoop je alleen de onroerende zaken.
Sinds 1 januari 2015 is een definitief energielabel bij het transport van uw woning verplicht. U heeft in het verleden een voorlopig label via de post ontvangen en deze moet u nu definitief maken. U kan dit eenvoudig online oen via www.energielabelvoorwoningen.nl. U logt met uw Digid in. Staat de woning op 2 namen, dan logt u met DigiID in die het oudste is. Heeft u geen DigiD dan kunt u die via www.Digid.nl aanvragen.
Het kost niet veel. Sorteer de energieadviseurs op bedrag en u kunt dan eenvoudig uw label voor ca € 2,- definitief maken. Maakt u het energielabel niet definitief, dan riskeert u een boete van ca. € 400,-. Plus dat u alsnog het label definitief moet maken binnen 6 weken.
Zelf zorg ik onder andere voor de juridische controle.


4 Verkoop- en stylingtips op maat
 U kunt maar 1 keer een goede eerste indruk maken. Het is daarom voor een succesvolle verkoop belangrijk dat u uw woning verkoopklaar maakt. Als makelaar en gecertificeerd verkoopstyliste heb ik ruime ervaring met het verkoopklaar maken van woningen en wat handig is om te doen. U hoeft niet uw woningen te verbouwen, maar wel opruimen, schoonmaken en kapotte zaken repareren. Ik geef tips op maat die weinig tijd kosten. Om meer woonsfeer te creëren en de verkoopprijs te verhogen kan ik ook woonaccessoires meenemen. Dat kost u niets extra en laat ik staan tijdsens de bezichtigingen. Klanten zijn hier zeer enthousiast over.
Verkoopt u een woning uit een erfenis of een leegstaande woning, is bijvoorbeeld woningontruiming of tijdelijke verhuur van meubels ook mogelijk. Ik vertel u er graag meer over.


5 Foto’s en brochure
Ik besteed veel tijd aan een mooie presentatie. Dat begint met het verstrekken van stylingtips bij u thuis. Daarnaast ben ik bij de fotosessie aanwezig om de laatste puntjes op de i te zetten. (Dat doet niet iedereen, maar vind ik erg belangrijk). Ik werk ook samen met een professionele fotografe die veel ervaring heeft en de tijd neemt voor het maken voor foto’s. Dit alles voor de mooiste foto’s. De potentiele koper kijkt namelijk als eerste naar de foto’s. Ik maak ook foto’s van de omgeving want niet iedereen weet er er voor moois in de omgeving is.
Wat ook belangrijk is, zijn plattegronden. Zonder plattegronden is het voor potentiele kopers vaak nog lastig om een goede inschatting te maken van de woning. Potentiele kopers zien een badkamer op de foto’s, maar waar zit deze precies? En past de huidige hoekbank in het nieuwe huis? Met een plattegrond zie kje in één oogopslag waar welke ruimte zit en hoe groot deze is.
Op Funda kan je de plattegronden achter de foto’s opnemen maar ook als apart onderdeel. Je ziet ze dan overzichtelijk per verdieping in 2D en 3D.
Extra voordeel is dat het ook zorgt voor een hogere ranking in de zoekresultaten op Funda.
Als makelaar maak ik de schets die vervolgens tot een mooie plattegrond met meubels wordt opgesteld.
Als derde is een pakkende tekst belangrijk. Als eerste een korte pakkende tekst op Funda met vervolgens meer informatie over de woning en locatie.
In de woningbrochure wordt dit samengevoegd tot 1 mooi geheel. Nieuwsgierig. Dit is een voorbeeld of kijk op Funda en download eenvoudig de brochure.
Deze wordt ter controle naar u gemaild. Natuurlijk stemmen we op het laatste moment ook nog de vraagprijs, verkoopmethode en overige zaken met u af.

Tijdens de fotosessie neem gelijk ik de woning op. Wel zo gemakkelijk voor u.

 
6 Stille Verkoop en Online

Afhankelijk van uw wensen gaat uw woning in de stille verkoop en/of online.

Niet alleen op Funda, maar ook op andere websites waaronder Pararius en Willemars Wonen en social media (Facebook en Instagram). De woning wordt ook uitgewisseld met andere makelaars.
U ontvangt ook een opvallend raam- of tuinbord.
Dit alles om de juiste kandidaat voor uw woning te vinden.


7 Bezichtigingen
Ik neem al uw werk uit handen: dus ook de bezichtigingen.
Dat geeft u rust en als makelaar weet ik bijvoorbeeld waar ik op moet letten. Ik stem het tijdstip van de bezichtiging altijd van tevoren met u af en plan ze dus alleen in op tijdstippen dat u het uitkomt. U zorgt voor een opgeruimd huis en ik voor de optimale bezichtiging. U bent natuurlijk ontzettend benieuwd, dus ik geef op dezelfde dag nog terugkoppeling over de bezichtiging.
Zelf liever bezichtigingen doen om te besparen? Het kan, maar de potentiele koper vindt het moeilijker om vragen aan de verkoper te stellen en voor u is het moeilijker de onverbale signalen van de koper te zien. U bespaart op de kosten maar laat meer geld liggen bij de verkoopprijs. Het is ook emotioneel en misschien hoort u dingen waarop u niet weet hoe u het beste kan reageren. Ik adviseer het daarom niet.


8 Onderhandelingen
Goed nieuws. Ze zijn geïnteresseerd en brengen een bod uit. Ik adviseer over de beste tactiek en hoe te handelen in deze spannende fase. Ik onderhandel voor u om zo de beste prijs en aanvullende voorwaarden (opleverdatum, ontbindende voorwaarden en overname van roerende zaken) te behalen.


9 Koopovereenkomst
Ik leg de gemaakte afspraken vast in de koopovereenkomst. Deze neem ik met u door en als u akkoord gaat, gaat deze ook naar de koper. Als iedereen akkoord is, maak ik tekenafspraak met u en de koper. Dat kan gelijktijdig of na elkaar. Wat u het prettigst vindt.
De koper heeft na ontvangst van de koopovereenkomst een wettelijke bedenktijd van drie dagen.  Indien een feestdag of een zondag binnen deze 3 dagen valt of eindigt in het weekend, is de bedenktijd iets langer. De koop is definitief als er geen ontbindende voorwaarden zijn opgenomen in de koopovereenkomst. Staan deze wel erin, is de koop definitief als deze verstreken zijn.
Ik bewaak de tijdslijnen en mochten er tussentijds vragen zijn, kunt u me natuurlijk altijd bellen.


10 Overdracht
Ik help u tot en met het einde: dus ook bij de inspectie en notaris.
U ontvangt van de notaris het tijdstip van levering en aantal vragen over uw woning en uw hypotheek. Beantwoord deze tijdig, zodat alles vlekkeloos verloopt.  Voorafgaand aan de levering, plan ik de inspectie. We lopen samen met de koper de woning door en bekijken of alles nog eruit ziet zoals bij de bezichtiging. We nemen ook de meterstanden op. U ontvangt hiervan een kopie via de mail.
Na deze inspectie ga ik samen met u en de koper naar de notaris. Daar tekent u voor de overdracht.
U ontvangt van mij een leuke goodiebag.
De dag erna zal de notaris controleren of alles juist is verwerkt en verzorgt de betaling. Hij zal tevens mijn van factuur voor bemiddeling betalen. Dat hoeft u dus niet te doen.




Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring